ثبت شرکت در کانادا

در این مقاله ثبت شرکت در کاندا شرایط سرمایه گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت و مراحل ثبت شرکت در کانادا را به صورت تخصصی  برای شما عزیزان توضیح می دهیم. شمار فراوانی از شما عزیزان که این مقاله را میخوانید ،تصمیم به مهاجرت به کانادا با ثبت شرکت و سرمایه گذاری دارید و در این مسیر با چالش های فراوانی روبه رو می شوید.با نگرش به اینکه ثبت شرکت یک امر حقوقی است اگر با حقوق کانادا آشنایی نباشید قطعا سوالاتی در این زمینه برای شما مطرح می شود؛ سوالاتی از این قبیل که ایرانیان چگونه می توانند در کانادا شرکت ثبت کنند؟ استانداردهای سرمایه گذاری و میزان امنیت سرمایه برای ثبت شرکت در کانادا چگونه است ؟ حداقل هزینه برای ثبت شرکت در کشور کانادا چقدر است؟ ثبت شرکت در کشور کانادا و اخذ اقامت از طریق آن یکی از راه هایی است که این روزها سرمایه گذاران آن را مورد توجه خود قرار داده اند چون علاوه بر اخذ اقامت کانادا از این راه، به علت وجود اقتصاد پیشرفته کانادا، سود بسیاری نیز به دست می آورند. در این مقاله سعی کرده ایم به سوالات شما عزیزان درباره ثبت شرکت در کانادا و شرایط و نکات مهم آن پاسخ دهیم.

 

ثبت شرکت در کانادا و شرایط عمومی

کانادا کشوری بزرگی است که در شمال قاره آمریکا ،در شرق هم مرز اقیانوس اطلس و در غرب در کنار اقیانوس آرام است و از شمال به اقیانوس منجمد شمالی است. کاندا دارای 10 استان می باشد. آب و هوای بخشی از آن به علت نزدیکی به قطب شمال سرد و قطبی است و خالی از سکنه است. ونکوور، تورنتو و مونترال   از شهرهای پرجمعیت این کشور می باشند. نیاگارا که بزرگ ترین آبشار جهان است در مرز آمریکا با کانادا قرار گرفته است. پایتخت سیاسی کانادا، اتاواست که از لحاظ اقتصادی و سیاسی مهم ترین استان کانادا محسوب می شود. زبان های رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی می باشند. از لحاظ فناوری و صنعت، کانادا کشوری پیشرفته است و سیستم اقتصادی آن به داد و ستد و ارتباط با ایالات متحده آمریکا بستگی دارد. کانادا کشوری است مهاجرپذیر و با برنامه های مهاجرتی جذاب، هرساله مهاجران بسیاری را از طریق مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی و سرمایه گذاری از سرتاسر دنیا جذب می کند. مساحت کشور کانادا نسبت به جمعیت آن زیاد است و همین موضوع باعث شده تا کانادا به نیروی کار متخصص در این کشور نیاز داشته باشد. در این مقاله برای شما عزیزان مراحل ثبت شرکت در کشور کانادا را توضیح خواهیم داد.

اخذ اقامت کانادا به روش های مختلفی مثل اقامت کانادا از طریق ازدواج ،کار، سرمایه گذاری،، تولد و طریق  دیگر ممکن است. اما رایج ترین روش اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت است. کانادا از 11 ایالت تشکیل شده و هرکدام از این ایالت ها، قوانین مخصوص به خود را دارند. اگر شما قصد دارید از طریق ثبت شرکت، اقامت کانادا را کسب کنید؛ باید طبق الزامات هر ایالت عمل کنید اما در کل ارائه بیزینس پلن یعنی طرح تجاری برای دولت این کشور بسیار مهم است. این طرح باید بتواند دولت کانادا را قانع کند که طرح پیشنهادی شما به نفع اقتصاد این کشور  می باشد. سپس طبق طرح شما مبلغی برای سرمایه گذاری در این طرح به شما اختصاص می دهند که کمترین میزان سرمایه گذاری در کانادا با 100 هزار دلار کانادا است.

 مزایای سرمایه گذاری در کانادا :

_سرعت بالا در رسیدگی به پرونده
_شرایط آسان برای اخذ دریافت پاسپورت کانادایی با سرمایه گذاری در کاندا
_برخورداری از تحصیل رایگان برای تمامی فرزندان
_برخورداری از بیمه خدمات درمانی رایگان تا آخر عمر
_ جمعیت قابل ملاحظه ای از ایرانیان در شهرهای کانادا که سازگاری با فرهنگ این کشور را برای مهاجران ایرانی راحت تر می باشد.

 

ثبت شرکت در کانادا و استانداردهای سرمایه گذاری در کانادا

برای انجام هرگونه اقامت در کانادا از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا، ابتدا باید از شرایط سیاسی و اقتصادی، امنیت سرمایه گذاری در کانادا و خطر مصادره اموال و همچنین مسائلی چون نرخ کنترل فساد در کانادا اطلاع داشته باشیم که به هرکدام از این موضوعات در این مقاله می پردازیم.

 

نرخ کنترل فساد در کانادا

به طور کلی منظور از فساد، به معنی استفاده از قدرت برای منفعت شخصی است. طبق داده های ارائه شده توسط بانک جهانی در این زمینه، در سال های 1996 تا سال 2017 میانگین نرخ کنترل فساد در کانادا، 1.97 ثبت شده در صورتی که نرخ کنترل فساد به میزان 2.5- به معنی ضعیف ترین و به میزان 2.5 به معنی قوی می باشد. به نمودار زیر درباره نرخ کنترل فساد توجه کنید.

ثبت شرکت در کانادا و انواع شرکت

در کانادا به طورکلی 4 نوع شرکت برای ثبت  وجود دارد که فرد متقاضی باید بسته به نوع شرکتی که برای انجام بیزینس پلن نیاز دارد یکی از آنها را انتخاب کند.

 

شرکت مسئولیت محدود

این نوع شرکت گران ترین نوع شرکت است و مانند ثبت شرکت سهامی عام یا سهامی خاص در ایران است . در آن شرکا و مالکان شرکت مسئول پرداخت بدهی ها شرکا یا شرکت نیستند و در صورت ورشکستگی هیچ کدام از شرکا برشکسته محسوب نمی شوند. همچنین جذب سرمایه برای این شرکت راحت است.

 

شرکت تعاونی

مسئولیت اعضا محدود است و شرکت متعلق به همه اعضا آن است اما به همین دلیل خطر اختلاف در میان شرکا نیز وجود دارد.

 

شرکت مالکیت شخصی

این نوع شرکت ساده ترین نوع شرکت است و گزارش مالیاتی آن به شدت ساده است. اما مسئولیت مالک شرکت نامحدود است و بانک های کانادا نیز تمایلی برای پرداخت وام به این نوع شرکت ها ندارند و ئرامد شرکت با مالیات افراد جمع می شود و افراد مجبور به پرداخت مالیات سنگینی می شوند.

 

شرکت مشارکتی

سود و زیان بین همه اعضا مشترک است و گزارش مالیاتی ساده است، اما ممکن است بین مالکان شرکت اختلاف پیش بیاید. همچنین هرکدام از شرکا مسئول بدهی دیگر شرکا نیز است و قوانین خاصی دارد.

 

ثبت شرکت در کانادا و نقاط مثبت

کانادا به خاطر پهناور بودن، داشتن برنامه های مختلف مهاجرتی، نرخ پایین مالیات، بالا بودن سطح آموزشی، فرهنگی و بهداشت گزینه ای جذاب برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران است. همچنین به علت امنیت بالای سرمایه گذاری در کانادا، خیال سرمایه گذاران نیز آسوده است. به همین علت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا می تواند گزینه ای مناسب برای متقاضیان مهاجرت به کانادا باشد.

 

از دیگر نکات مثبت برای ثبت شرکت در کانادا می توان به قوانین ثبت شرکت در کاندا اشاره کرد.

 

نرخ مالیات شرکت ها پایین تر از نرخ مالیات فردی است و بابت ثبت شرکت مالیات کمتری خواهید پرداخت.

 

جمع آوری سرمایه برای شرکت ها به طور کلی آسان تر از جمع آوری سرمایه در دیگر زمینه ها است. مثلا شرکت می تواند با انتشار اوراق قرضه یا گواهی اشتراکی اقدام به جذب سرمایه گذار و سرمایه آنها کند اما در انواع دیگر کسب و کار هر کس فقط باید به توانایی مالی خود متکی باشد پس به طور کلی ثبت شرکت گزینه بهتری نسبت به دیگر سرمایه گذاری ها و کسب و کارها است.

 

شرکت حتی بعد از فوت مالکان همچنان به کار خود ادامه می دهد و به ورثه می رسد و برای آنان نیز موجب سود می شود. البته این قضیه در رابطه با شرکت های نوع مشارکتی یا شرکت های مالکیت شخصی صدق نمی کند چون در این نوع شرکت ها خود فرد مسئول و همه کاره شرکت است و با فوت او، امکان پایان یافتن کار شرکت وجود دارد اما در شرکت های تعاونی و مسئولیت محدود این چنین نمی باشد.

ثبت شرکت در کانادا وکیل ثبت شرکت

از آن جایی که ثبت شرکت در کانادا، کاری تخصصی است و به مهارت و اطلاعات خاصی نیاز دارد به شما پیشنهاد می کنیم از یک وکیل ثبت شرکت در این زمینه مشاوره بگیرید تا فرصت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور کانادا را از دست ندهید. موسسه حقوقی ملک پور با 15 سال سابقه مهاجرت و داشتن رزومه ای درخشان در این زمینه، گزینه مناسبی برای راهنمایی کردن شما عزیزان می باشد. تمامی پرونده ها در زمینه روش های مختلف مهاجرت به کانادا توسط مشاور رسمی مهاجرت به کانادا و عضو رسمی ICCRC انجام می شود و این امر می تواند موفقیت شما در اخذ اقامت کانادا را به میزان زیادی تضمین نماید.

ثبت شرکت در کانادا و مراحل ثبت آن

به طور کلی ثبت شرکت در کانادا، مراحل پیچیده و سختی ندارد. در این قسمت از مقاله با مراحل ثبت شرکت در کشور کانادا، آشنا خواهیم شد.

 

ابتدا باید اسمی مناسب برای شرکت انتخاب کنیم. این اسم باید مرتبط با نوع کسب و کار شرکت باشد و نباید شبیه شرکت های شناخته شده و بزرگ باشد بلکه وجود تمایز بین اسم شرکت با دیگر شرکت ها واجب است. در کانادا این موضوع با سخت گیری زیادی انجام می شود و نباید بیشتر از 90 روز طول بکشد. شما می توانید برای راحت تر شدن کارتان، از سیستم آنلاین ثبت شرکت در کانادا استفاده کنید.

 

کامل کردن اساسنامه شرکت مرحله دوم ثبت شرکت می باشد. در این مرحله باید نام پیشنهادی شرکت، محل و قلمرو تاسیس شرکت، نوع ساختار شرکت، سهم خود و دیگر اشخاص در نوع نقل و انتقالات سهام در شرکت، مقررات شرکت و همچنین تعداد شرکت های وابسته و اعضای هیئت مدیره در اساسنامه شرکت ذکر شود. اساسنامه باید معمولا به زبان فرانسه و همینطور انگلیسی ترجمه گردد. همچنین آدرس و شماره تلفن ها باید دقیق ثبت گردند.

 

مدیرعامل این شرکت باید بالای 18 سال باشد، از طرف دادگاه برگه عدم داشتن سوء پیشینه گرفته باشد، در وضعیت ورشکستگی نباشد و همچنین یک شخص حقوقی نمی تواند مدیرعامل بشود و این مقام حتما باید توسط شخص حقیقی کسب شود.

 

در این مرحله باید فرم ثبت مشارکت را تکمیل نموده و هزینه های درخواست ثبت شرکت در کانادا را نیز پرداخت نمایید.

ثبت شرکت در کانادا و شاخص های اقتصادی تأثیرگذاربرای هرگونه سرمایه گذاری در کانادا و ثبت شرکت در کانادا، ابتدا باید وضعیت اقتصادی کانادا مثل نرخ مالیات، میزان تورم، تولید ناخالص داخلی و نرخ بهره بانکی را مورد ملاحظه قرار دهیم که در ادامه به بررسی دقیق آنها می پردازیم.

 

نرخ مالیات در کانادا

نرخ مالیات منتشر شده از سال 2006 تا سال 2019 نشان می دهد متوسط نرخ مالیات برای کانادا 30 درصد بوده است که حداقل آن در سال 2006 به میزان 29 درصد و حداکثر آن در سال 2016 به میزان 33 درصد بوده است.

در نهایت، شایان ذکر است طبق قوانین کشور کانادا، شرکت ثبت شده از حقوق و تعهداتی مشابه یک فرد حقیقی برخوردار است. هنگامی که یک شرکت ثبت می شود وضعیت قانونی مجزایی ایجاد می شود و دارایی، حقوق و تعهدات شرکت تا زمان انحلال آن همچنان وجود خواهند داشت. حتی در صورت فوت سهامداران و مدیران شرکت، دارایی، تعهدات و حقوق شرکت از بین نمی رود.